неделя, 29 ноември 2020 г.

Проект: Плакат

 


Дизайн на плакат

Много от хората, които се занимават с графичен дизайн, са имали възможността да работят по дизайна на рекламни плакати (постери). Целта на един плакат е да предаде определено послание по подходящ начин, в зависимост от аудиторията, към която е насочено. При плакатите по-често се използва вертикалният формат. Ето на какво да обърнете внимание при създаването на дизайн на плакат.
1. Направете плаката лесно четим от разстояние – с най-висок приоритет относно дизайна на плаката се ползва дистанцията между плаката и тези, които проявяват интерес към него. Ключовата информация трябва да бъде лесна за разбиране и прочит от разстояние, така че да привлече хората отдалече. Когато става въпрос за дизайн на примерен плакат може да обърнете внимание на няколко неща – какво е основното Ви послание върху плаката, какви са детайлите и дали са добре ориентирани като позиция, както и качеството на печата. Какъвто и размер да използвате, по възможност винаги залагайте на висококачествен печат, тъй като той показва до каква степен и по какъв начин искате да предадете своето послание.
2. Помислете за контраста – на разположение имате само един момент да грабнете вниманието на човек със своя плакат. Високият, но умерен контраст може да Ви помогне да постигнете този ефект. Забравете за монотонните цветови гами с бледи цветове. Вместо това използвайте по-ярки цветове, като те трябва да бъдат в подходяща комбинация. Експериментирайте с различни палитри и изберете най-подходящите нюанси.
3. Обърнете внимание на размера и местоположението – това е нещо много важно. Помислете къде бихте сложили своя плакат. Успехът се определя от няколко неща като например размера на плаката, използваната цветова гама и визуалната възможност за преглед на дадения плакат.
4. Направете миниатюрна версия – дизайнът на плакати преди всичко се свързва и с възможностите на печат. В такъв момент е подходящо да имате и умалена версия на Вашия плакат, тъй като е по-лесно да се добие представа за крайния завършен продукт. Към този съвет можем да добавим и малък маркетингов трик – човек трябва да види даден обект около двадесет пъти, за да го запомни. Това може да бъде постигнато именно с това. Подгответе миниатюрен вариант на Вашия проект който може да бъде споделян в социалните мрежи. Също така направете и вариант под формата на пощенска картичка или обикновено писмо.
5. Използвайте големи изображения – дали ще изберете снимка, илюстрация или текст, преценете добре размера и заеманото общо пространство върху целия плакат. Ако използвате текст се убедете, че той е достатъчно четлив и ще бъде прочетен без проблем от дистанция. Не забравяйте, че там, където имате няколко графични елемента, разделени по слоеве, не трябва да има припокриване, всеки отделен елемент трябва да бъде ясно разграничен спрямо останалите.
6. Възползвайте се от свободното пространство – когато става въпрос за плакати, използването на свободното пространство може да окаже голямо въздействие върху хората. Първоначално може да Ви се стори дори забавно, но ефектът е наистина голям. Наблегнете на това, което искате да изпъкне най-много.
Преценете какъв шрифт да използвате – създаването на плакат е една от тези сфери, в които буквално може да се развихрите относно стила на използвания шрифт. Някои от най-добрите постери използват единствено текст и специфична цветна комбинация, като не залагат на графични обекти.
7. Използвайте интересни начини за принтиране – според локацията на плаката и желаната публика може да използвате различни методи за принтиране на плаката. Има много варианти, които могат да бъдат избрани при избора на техника за принтиране. Интересен пример е използването на ултравиолетово покритие, при което под специфична светлина се изобразява съдържанието на плаката. Бъдете креативни и създайте нещо уникално.