вторник, 6 февруари 2018 г.

Шаблони

1.Какво представляват шаблоните
Всеки Word документ е базиран на шаблон.Шаблонът определя основните характеристики на документа и на текста. Шаблоните се използват, когато трябва да се създават и обработват текстови документи с точно определена структура – автобиографии (CV), визитни картички, формуляри и др. Шаблонът след стартиране създава копие на себе си. Той се записва с разширение .dotx (или .dotm, ако се използват макроси).
2. Създаване на шаблон.
Можете да започнете с празен документ ( Blank document) и да го запишете като шаблон, или да създадете шаблон, който се базира на съществуващ вече документ или шаблон.
а)създаване на шаблон на базата на празен документ
·        New
·        Blank document
·        Create
·        правим желаните промени
·        Save As
·        Word Template
·        Save
·        Затваряме шаблона
б)създаване на шаблон на базата на съществуващ документ или шаблон
·        New
·        New from existing
·        Отваряме шаблона
·        Правим необходимите промени
·        Save As
·        Word Template
·        Save
·        Затваряме шаблона
3. Защита на съдържанието на шаблон
Отваряме шаблона.
·        В раздела Developer, в панела Protect, кликнете Protect Document, след което изберете Restrict Formatting and Editing. В дясната част на прозореца се отваря Прозорецът на задачите на защитата на документа (Protect Document task pane). В него имате възможност да изберете както защита на форматирането, ако включите опцията Limit formatting o a selection of styles, така й да защитите документа от редактиране.
·        В Protect Document task pane, в частта Editing restrictions,  включете опцията Allow only this type of editing in the document. В списъка с ограничения за редактиране, кликнете върху типа ограничения, които желаете.
·        За да изберете допълнителни опции за ограничения, като например кой може да чете или да променя документа, кликнете върху Restrict permission (права на ограничаване). Защитата може да включва и определен срок за използване и копиране на документа.
·        След като изберете желания тип защита кликнете върху бутона Yes, Start Enforcing Protection. Появява се диалогов прозорец. В него можете да изберете между два начина за защита на документа:
§  Password: защитавате документа с парола
§  User authentication: защитавате документа чрез задаване на права за даден потребител (група потребители).

Задача 1. Изтеглете шаблона за  CV и го попълнете. Съхранете файлa с име CVime.docx.
Задача 2. Създайте бланка на гимназията. Бланката трябва да съдържа:
-     емблема;
-     пълно наименование на гимназията;
-     адрес;

-    телефони.