1.Какво представляват шаблоните
Всеки Word документ е базиран на шаблон.Шаблонът
определя основните характеристики на документа и на текста. Шаблоните се
използват, когато трябва да се създават и обработват текстови документи с точно
определена структура – автобиографии (CV), визитни картички, формуляри и др.
Шаблонът след стартиране създава копие на себе си. Той се записва с разширение
.dotx (или .dotm, ако се използват макроси).
2. Създаване на шаблон.
Можете да започнете с празен документ ( Blank document) и
да го запишете като шаблон, или да създадете шаблон, който се базира на
съществуващ вече документ или шаблон.
а)създаване на шаблон на базата на празен документ
· New
· Blank
document
· Create
· правим
желаните промени
· Save As
· Word
Template
· Save
· Затваряме
шаблона
б)създаване на шаблон на базата на съществуващ документ
или шаблон
· New
· New from
existing
· Отваряме
шаблона
· Правим
необходимите промени
· Save As
· Word
Template
· Save
· Затваряме
шаблона
3. Защита на съдържанието на шаблон
Отваряме шаблона.
· В
раздела Developer, в панела Protect, кликнете Protect
Document, след което изберете Restrict Formatting and Editing. В
дясната част на прозореца се отваря Прозорецът на задачите на защитата на
документа (Protect Document task pane). В него имате възможност да
изберете както защита на форматирането, ако включите опцията Limit
formatting o a selection of styles, така й да защитите документа от
редактиране.
· В Protect
Document task pane, в частта Editing restrictions, включете
опцията Allow only this type of editing in the document. В списъка с
ограничения за редактиране, кликнете върху типа ограничения, които желаете.
· За да
изберете допълнителни опции за ограничения, като например кой може да чете или
да променя документа, кликнете върху Restrict permission (права на
ограничаване). Защитата може да включва и определен срок за използване и
копиране на документа.
· След
като изберете желания тип защита кликнете върху бутона Yes, Start
Enforcing Protection. Появява се диалогов прозорец. В него можете да
изберете между два начина за защита на документа:
§ Password: защитавате
документа с парола
§ User
authentication: защитавате документа чрез задаване на права за даден
потребител (група потребители).