Задача: Лица на
фигури
Да се напише програма, в
която потребителят въвежда вида и
размерите на геометрична фигура и пресмята лицето й. Фигурите са четири
вида: квадрат (square), правоъгълник (rectangle), кръг (circle) и
триъгълник (triangle). На първия ред на входа се чете
вида на фигурата (square, rectangle, circle или triangle). Ако фигурата е квадрат, на следващия ред се чете едно число – дължина на страната
му. Ако фигурата е правоъгълник, на
следващите два реда четат две числа – дължините на страните му. Ако фигурата е кръг, на следващия ред чете едно число
– радиусът на кръга. Ако фигурата е триъгълник,
на следващите два реда четат две числа – дължината на страната му и дължината
на височината към нея. Резултатът да се закръгли до 3 цифри след десетичната точка. Примери:
вход
|
изход
|
|
вход
|
изход
|
|
вход
|
изход
|
|
вход
|
изход
|
square
5
|
25
|
rectangle
7
2.5
|
17.5
|
circle
6
|
113.097
|
triangle
4.5
20
|
45
|
Подсказка: използвайте серия
от if-else-if-else-… конструкции, за да обработите 4-те вида фигури.