вторник, 30 септември 2014 г.

МЕТА тагове - продължение



 1.     <meta name="description" content="Тук се пише кратко описание на сайта." />

Това е МЕТА тагът за описание. Описанието представлява едно или няколко изречения, които по най-точен и недвусмислен начин определят съдържанието на вашия сайт. Дължината на описанието не трябва да надхвърля 200 символа. Това е много важен и полезен МЕТА таг и използването му е препоръчително, макар че не е абсолютно задължително.
2.     <meta name="keywords" content="Тук се пишат ключови думи, описващи сайта. Те се отделят със запетаи." />

Това е МЕТА тагът за ключови думи. Те трябва да са така подбрани, че също да дават най-точно описание на съдържанието на сайта. Отделят се една от друга чрез запетаи. Няма значение дали се оставя или не по една стъпка разстояние (space) между запетаята и следващата дума. Дължината на ключовите думи не трябва да надхвърля 500 символа. Този МЕТА таг също е много важен и използването му е препоръчително, макар че не е абсолютно задължително.
3.     <meta name="robots" content="Тук се пишат една или две от следните стойности: all, none, index, follow, noindex, nofollow" />

Това е МЕТА тагът, който дава указание на търсещите машини каква част от вашия сайт да индексират. Стойностите, които може да укажете в атрибута content са следните:
o    all - пълно индексиране на страницата и всички нейни връзки - препоръчително
o    none - без индексиране на страницата и връзките й - използва се при страници в процес на изграждане или ако по някаква причина не желаете посещения на страницата
o    index - индексира само началната страницата
o    follow - указва следване на всички връзки на страницата
o    noindex - не се индексира страницата
o    nofollow - не се следват връзките

Стойностите index, follow, noindex и nofollow могат да се използват комбинирано - например ако се зададе стойност "index, follow", това ще укаже индексиране на страницата и следване на връзките й, а ако се зададе стойност "index, nofollow" - това ще индексира страницата, но без да се следват връзките, намиращи се в нея. Както разбирате - стойността "index, follow" отговаря на стойността "all", а стойността "noindex, nofollow" отговаря на стойността "none".
Използването на този META таг също не е изрично задължително, но поради голямата му важност е препоръчително.
4.     <meta name="revisit-after" content="Някакъв брой дни, например: 15 days" />

Този МЕТА таг указва на претърсващите мрежата за нови сайтове програми на търсачките (наричат ги "паяци" или "червеи") през колко дни да посещават страницата, за да индексират промените в нея. Обикновено търсачките обновяват данните за страниците през определен период, който е различен за различните търсещи машини - 30 дни, 90 дни и т.н. Този МЕТА таг ще ви бъде много полезен, ако страницата редовно се обновява - чрез него може да се укаже страницата да бъде посещавана и сканирана по-често. Имайте предвид, че не всички търсещи машини следват указанията на "revisit-after". Употребата му не е абсолютно задължителна. Използването му е препоръчително в комбинация с МЕТА тага "expires" или с МЕТА таговете "pragma" и "cache-control".
5.     <meta http-equiv="expires" content="Thu, 10 Oct 2002 13:45:50 GMT" />

Този МЕТА таг показва на браузъра, че информацията в страницата не е актуална след указаната дата - в случая след 13:45:50 ч. на 10 октомври 2002, четвъртък. Датата трябва да се изпише точно в същия формат, както е указано в примера. Това ще застави браузъра да не зарежда страницата от кеша на диска, а да я търси направо на сървъра. На мястото на датата може да се укаже и стойност "0" - тогава браузъра ще търси новата (актуализираната) страница всеки път, когато му се зададе съответния уеб-адрес. Обикновено този МЕТА таг се използва в комбинация с МЕТА тага "revisit-after", за да бъдат заставени търсещите машини да посещават страницата на всеки няколко дни. Не е задължителен за ползване, но е препоръчителен за страници, които се обновяват често.
6.     <meta http-equiv="cache-control" content="no-cache" />

Този МЕТА таг дава указания на браузъра дали да кешира или не страницата. Препоръчително е стойността на атрибута content да бъде същата като посочената в примера - "no-cache". Така браузъра няма да кешира страницата и всеки път ще я извиква от сървъра. Т.е., изписан по този начин, МЕТА тагът ще бъде полезен при страници, които често се актуализират. Обикновено се комбинира с МЕТА тагаовете "revisit-after" и "pragma". Ползването му не е задължително.
Ето пълния списък на стойностите на атрибута content:
o    no-cache - страницата не може да се кешира
o    no-store - разрешено е кеширането на страницата, но не е разрешено нейното архивиране
o    public - страницата може да се кешира в публични компютри
o    private - страницата може да се кешира в лични компютри

7.     <meta http-equiv="pragma" content="no-cache" />

Предотвратява кеширането на страницата в прокси-сървър. Препоръчително е да се ползва комбинирано с МЕТА таговете "cache-control" и "revisit-after". Стойността му винаги трябва да е "no-cache". Полезен е при често актуализирани страници.
8.     <meta http-equiv="content-language" content="en-us" />

Този МЕТА таг указва езика, на който е написан HTML-документа и може да бъде използван от търсещите машини при индексация на страницата. В случая е указан език и диалект - en-us означава американски английски. За указване на български език кода е "bg". Може да се използва и комбинация, например - "en-us, bg". Употребата на МЕТА тага не е задължителна, но е препоръчителна. Полезен за не-английски и многоезични сайтове.
Ето кратък списък с кодовете на някои езици:

BG (Български)
EN (Английски)
EN-GB (Английски-Великобритания)
EN-US (Английски-САЩ)
DE (Немски)
FR (Френски)
FR-CA (Френски-Канада)
FR-FR (Френски-Франция)
IT (Италиански)
ES (Испански)
FI (Финландски)
NL (Холандски)
NO (Норвежки)
SV (Шведски)
DA (Датски)
CS (Чешки)
PL (Полски)
RU (Руски)
JA (Японски)
9.     <meta name="author" content="Вашето име или e-mail" />

Този МЕТА таг дава информация за автора на страницата - на атрибута content се присвоява като стойност името на автора или неговия e-mail. Ползването му не е задължително.
10.                       <meta name="reply-to" content="e-mail" />

МЕТА таг, който указва имейл за обратна връзка. Не е задължителен за употреба.
11.                       <meta name="copyright" content="Тук се изписват авторски права, търговски марки, патенти и т.н." />

Това е МЕТА таг за указване на защитени авторски права, регистрирани търговски марки, номера на патенти и др. Съдържанието на атрибута content може да бъде например "Copyright © 2002, 2003, 2004 Your Company Name. All rights reserved.". Ползването му не е задължително.
12.                       <meta name="distribution" content="Тук се пише една от следните стойности: global, local или iu" />

Този МЕТА таг указва "обсега на действие" на вашата страница. Използването му не е задължително. Атрибута content може да приеме само една от следните стойности:
o    global - показва, че информацията в страницата е за масово ползване - препоръчително.
o    local - показва, че информацията в страницата има местно значение.
o    iu (internal use) - показва, че информацията в страницата е само за вътрешно (частно, лично) ползване.

13.                       <meta name="rating" content="general" />

Този МЕТА таг определя за какъв кръг посетители е предназначена информацията във вашата страница. Ако съдържанието на атрибура content е "general" - както е в примера - тогава страницата е предназначена за най-широк кръг ползватели.
Ето списък на възможните стойности на атрибута content:
o    general - страница предназначена за всички ползватели
o    mature - страница предназначена само за възрастни
o    restricted - страница с достъп само за определен ограничен кръг посетители
o    14 years - страница предназначена за деца

14.                       <meta name="pubdate" content="2002-05-30" />

МЕТА таг, който указва датата на публикуване на страницата. Датата трябва да е указана в посочения формат: година-месец-ден. Не е задължителен за употреба.
15.                       <meta http-equiv="refresh" content="някаква цифра, например 10;URL=http://Някакъв уеб адрес" />

Това е МЕТА тагът за пренасочване. Той се използва само в специални случаи, когато посетителите на дадена страница трябва автоматично да бъдат пренасочени към друга страница. Цифрата - в случая 10 - показва след колко секунди да стане пренасочването.
Не използвайте този МЕТА таг, освен ако не желаете посетителите на страницата ви да бъдат пренасочени към друг уеб-адрес.